Available courses
Konferencja promująca projekt "Jestem świadomy - to się opłaca".
CEL:
• Podniesienie poziomu wiedzy na temat skutków zmian klimatu, zanieczyszczeń atmosfery, utraty różnorodności biologicznej oraz wpływu tych czynników na zdrowie ludzi i funkcjonowanie miast.
• Dostarczenie odbiorcom informacji dotyczących uregulowań prawnych w zakresie ochrony powietrza, klimatu, gospodarki odpadami i różnorodności biologicznej oraz źródeł dofinansowania wspierających te działania.
• Rozwijanie indywidualnego i zbiorowego poczucia odpowiedzialności za stan środowiska, a także wspieranie lokalnych społeczności w zrównoważonym korzystaniu z przyrody.
• Budowanie tożsamości regionów/miast wokół przyrody, środowiska naturalnego i nowoczesnych technologii.
PROGRAM
wtorek, 03.11.2020
9.50 – 10.00 Logowanie uczestników i prelegentów
10.00 Prezentacja projektu
10.15 – 11.00 Praktyczne aspekty zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialność za środowisko – sprawa moja czy Twoja? – dr Anna Batorczak
11.00 – 11.45 Przykłady dobrych praktyk w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju – mgr Ewelina Skoczeń
11.45-12.30 Zmiany klimatu: fakty i mity – dr Witold Lenart
12.30-13.00 Dyskusja
Środa, 04.11.2020r.
9.50 – 10.00 Logowanie uczestników i prelegentów
10.00 Prezentacja projektu
10.15 – 11.00 Różnorodność biologiczna, czyli co?, kto?, ile? – dr Anna Kalinowska
11.00 – 11.45 Przyroda w mieście – mgr Dawid Kilon
11.45-12.30 Nowe wyzwania w edukacji ekologicznej społeczeństwa – dr Maria Palińska
12.30-13.00 Dyskusja
Więcej informacji na www.tosieoplaca.org.pl
Niniejszy materiał został opublikowany dzięki dofinansowaniu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada wyłącznie „Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej”
Odpady, recykling, PSZOK, pojemnik żółty,pojemnik zielony... wszystko to przyprawia o zawrót głowy.
Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda gospodarka odpadami na terenie miasta Włocławek zapraszamy na nasz kurs.
Prezentacja, przygotowania w oparciu o materiały P.G.K. Saniko, w łatwy i przystępny sposób pokazuje co zrobić z naszymi śmieciami i co się z nimi dzieje, kiedy odbiera je od nas śmieciarka.
Kurs skierowany jest do nauczycieli przyrody, biologii, geografii oraz wszystkich zainteresowanych szeroko pojętą ochroną przyrody. W ramach zajęć przybliżymy Państwu biologię Bobra europejskiego, jego rolę w gospodarce wodnej.
1. Celem konkursu jest:
a. zainteresowanie uczniów problematyką ekologii w życiu codziennym,
b. zapoznanie z pojęciami dotyczącymi ekologii,
c. rozwijanie świadomości właściwych wyborów,
d. zdobycie umiejętności rozpoznawania znaków ekologicznych na towarach,
e. popularyzacja wiedzy ekologicznej
f. rozwijanie zainteresowań związanych z ekologicznym stylem życia
g. kształcenie umiejętności posługiwania się Internetem.
Ekologiczny dom to nie tylko dom z przydomowa oczyszczalnią, po termomodernizacji czy czerpiący energię elektryczną z odnawialnych źródeł. To także dom, w którym dba się o środowisko, gdzie mniej znaczy więcej.
Jedni wpisali to na listę noworocznych postanowień, inni pierwszy raz spotykają się z określeniem zerowaste.
Zaczynamy krótki kurs poświęcony zmianie naszych nawyków i
przyzwyczajeń. Małe kroczki, które może robić każdy z nas pozwolą
uchronić nie tylko nas ale i planetę. Systematyczne wprowadzajmy drobne zmiany, które okażą się długofalowe. Wszystko zaczyna się od myślenia. to do dzieła.
Kurs mający za zadanie zainteresować najmłodszych ekologią i ochroną środowiska. Zawiera praktyczne informacje dla opiekunów.
Celem kursu jest kształtowanie postawy szacunku i ochrony środowiska.
Przedszkolak po zakończeniu:
- wyjaśnia pojęcia: ekologia, recykling, segregacja,
- wymienia sposoby oszczędzania wody, energii,
- klasyfikuje zachowania pozytywne i negatywne,
- określa prawdziwość zdań,
- sortuje odpady,
- opisuje na czym polegają proekologiczne zachowania,
- współpracuje w grupie (z rodzeństwem)
- potrafi pogodzić się z porażką o przyjąć czyjś sukces.
- wymienia miejsca gdzie występują zwierzęta w mieście
- porównuje warunki życia na wsi i w mieście
- wylicza zwierzęta spotykane w miastach
- łączy zwierzęta z miejscem jego występowania
- przewiduje co się stanie ze zwierzętami jeśli zniszczone zostaną siedliska roślinne
Kurs poświęcony proekologicznym zachowaniom. Przedstawiony w formie wierszyków i rymowanek w prosty sposób przedstawia najważniejsze zasady.
Wiersze pochodzą z książki "Jak być eko, czyli wiersze o ekologii" autorstwa Urszuli Kamińskiej, wydawnictwo Greg.
- Teacher: Joanna WCEE
Kurs przygotowany z myślą o uczniach klas I-III szkoły podstawowej.
LAS
Zawartość kursu:
1 . Zasady zachowania w terenie
2. Warunki panujące w terenie - mierzenie temperatury, sprawdzenie wilgotności gleby, siły wiatru
3. Obserwacja okolicy, ukształtowania terenu, roślin, zwierząt, obiekt zbudowanych przez człowieka
4. Wyszukiwanie śladów bytowania zwierząt: dziuple, gniazda, budki lęgowe, obserwacja owadów
5. Leśne rodziny
6. Zwierzęta i ich domki
7. Zadania dla dzieci i opiekunów